16 grudnia 2024 roku odbyło się seminarium pn. „Pomysły na promocję czytelnictwa”. Organizatorem spotkania była Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle oraz Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krośnie Filia w Jaśle przy Podkarpackim Zespole Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie.
W spotkaniu wzięli udział pracownicy bibliotek publicznych powiatu jasielskiego oraz bibliotek szkolnych z Jasła. Uczestnicy mieli okazję posłuchać prelekcji ekspertów z dziedziny bibliotekarstwa, którzy podzielili się swoimi pomysłami na innowacyjne działania czytelnicze. Prelegentka Grażyna Jędryczka, kierownik Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krośnie Filia w Jaśle przy PZPW w Rzeszowie, przedstawiła różnorodne formy animacji czytelnictwa, które odbyły się w ramach działań mających na celu promowanie literatury wśród dzieci i młodzieży. W swoim wystąpieniu omówiła zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne metody angażowania młodych czytelników, takie jak warsztaty literackie, spotkania z autorami czy konkursy czytelnicze. Renata Zagórska, przedstawiła działalność Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Jaśle, wymieniając różnorodne inicjatywy mające na celu promowanie czytelnictwa wśród uczniów. O nowoczesnych narzędziach takich jak: CHAT GPT i Canva, w promocji czytelnictwa opowiedziała Izabela Tomaszewska z Gminnej Biblioteki Publicznej w Jaśle z/s w Szebniach. Wykorzystanie tych nowoczesnych narzędzi w bibliotekach to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania czytelnictwem, a także na budowanie społeczności wokół literatury – zapewniała bibliotekarka. „Książkoczyn” – zamień tekst w to co chcesz” to temat, który rozwinęła Edyta Jamrogiewicz, z Zespółu Szkół nr 3 im. Stanisława Pawłowskiego w Jaśle i przedstawiła przykłady zajęć, które angażują młodzież w aktywności czytelnicze. Seminarium zakończyła dyrektorka MBP w Jaśle Dorota Woźnica, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami nt. promocji długofalowej na przykładzie Jasielskiego Festiwalu Literackiego „Drogi i Bezdroża”. W swojej wypowiedzi zaznaczyła że długofalowe działania promocyjne wymagają stałego monitorowania i oceny efektywności podejmowanych działań. Wskazała na konieczność zbierania opinii użytkowników, które mogą pomóc w dostosowywaniu oferty biblioteki do zmieniających się potrzeb społeczności.
Spotkanie odbyło się w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle.