Facebook ikonka prawy margines

Akcje: Kot, Mysz, pułapka i kodowanie

środa, 08 lipca 2015
Akcje: Kot, Mysz, pułapka i kodowanie

Co jest potrzebne do tworzenia gry? Na czym polegają instrukcje warunkowe? Jak wykorzystać kolory do sterowania bohaterami? Odpowiedź na te pytania znają już uczestnicy II edycji programu Mistrzowie Kodowania w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle.

Za małymi programistami kolejne spotkania – 2, 7 i 8 lipca br. Dzieci pracowały nad nowymi projektami – „Labirynt” oraz „Kot zastawia pułapkę na Mysz”. W naszej grze bohater-kotek musi znaleźć wyjście z labiryntu. Skrypty ułożone są tak, że nie może wejść na czerwone pola – mówi Paweł. Nauczyłam się jak  wprowadzać do gry dwójkę bohaterów i programować ich zachowania – opowiada Patrycja. Używam skryptu „jeżeli” i „w przeciwnym razie” a komputer wie jak sterować bohaterami – dodaje.

Przygotowując projekt, uczestnicy dowiedzieli się do czego jest potrzebna w grach pamięć, czym są zmienne i dlaczego warto wprowadzić do gry elementy losowania. Mali programiści nauczyli się również tworzyć kolejne etapy gry. W moim labiryncie bohater przechodzi przez cztery plansze, a każda z nich jest trudniejsza – mówi Jakub.

Przed Mistrzami z jasielskiej Biblioteki kolejne spotkania oraz uroczyste zakończenie wakacyjnej edycji programu.