Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle objęła patronatem kulturalnym II edycję ogólnopolskiego konkursu dla młodzieży "Gram, więc czytam", którego organizatorem jest Polish Society for Training and Development.
Głównym celem konkursu GWC jest promowanie czytelnictwa w Polsce, szczególnie w grupie dzieci i młodzieży, ale także rozbudzanie ciekawości książkami fantasy oraz rozwój kreatywności i twórczej inwencji młodych osób.
W konkursie mogą brać udział zespoły od 2 do 5 osób w wieku od 10 do 24 lat. Każdy zespół musi mieć pełnoletniego Opiekuna, który potwierdza zgłoszenie zespołu, przesyłane do Organizatora.
W konkursie mogą wziąć udział też zespoły składające się wyłącznie z osób pełnoletnich, ale startują wówczas w osobnej kategorii "Dorośli". Zespół wyznacza wówczas jednego z członków na Opiekuna.
Zespoły zgłoszone i zapisane do konkursu opracowują własną koncepcję stworzenia gry planszowej lub karcianej na bazie świata i fabuły z serii książek fantasy Kroniki Dwuświata. Autorem cyklu jest Paweł Kopijer, a akcja powieści rozgrywa się na dwóch oddalonych od siebie kontynentach: Amadal i Elise. Mrok we krwi to pierwszy tom tej serii, drugi nosi tytuł Czempion Semaela.
Organizator rekomenduje, aby praca zespołu przebiegała według 4 Faz:
1. Przeczytanie książki
2. Omówienie koncepcji gry przez zespół i zanotowanie najważniejszych pomysłów
3. Przygotowanie się do nagrania prezentacji (wykonanie makiety, ustalenie scenariusza filmu, podzielenie się rolami itp.)
4. Nagranie filmu i wysłanie go do Komisji Konkursowej
Termin nadsyłania zgłoszeń zespołów konkursowych – do 30 czerwca 2021
Termin nadsyłania filmów prezentujących koncepcje do konkursu – do 30 sierpnia 2021
Wyłonienie finalistów – do 5 września 2021
Prezentacja filmów z koncepcjami finalistów - do 25 września 2021
Rozstrzygnięcie konkursu – do 25 września 2021
Szczegółowe informacje: http://pstd.org.pl/index.php/konkurs